Høringssvar til Ankestyrelsen med voldsomme anklager mod Tønder

KORT NYT23. JUL 2024 10.25

TØNDER: I juni underkendte Ankestyrelsen Tønder Kommunes model for VE-projekter (vedvarende energi, red.). I et høringssvar fra den lokale DF-forening taler byrådsmedlem Allan Svendsen om noget, der minder om bestikkelse. Det skriver JydskeVestkysten.

Efter en klage fra en borger og en efterfølgende længere sagsbehandling besluttede Ankestyrelsen den 12. juni i år at underkende den såkaldte Tønder-model. Det skyldes, at en præmis i modellen er en opfordring til projektmagerne om at tilkendegive, hvor mange penge de agter at bidrage med til en almennyttig fond ved navn Bæredygtig Fremtid.

I høringssvaret mere end antyder afviste projektmagere ifølge JydskeVestkysten, at de har følt sig urimeligt og upassende presset til at betale endog store bidrag til udviklingsfonden for at få grønt lys for deres planer. De Konservative har også bebudet et høringssvar, som, ligesom DF's, er foruden kommunens høringssvar, hvilke Ankestyrelsen nu skal forholde sig til.

lal

Hanstholm Havn