Nu får alle danskere OK energi til omstillingen
OK bruger humor i sin markedsføring.
Foto: OK

Nu får alle danskere OK energi til omstillingen

OK lancerer ny kommunikationsplatform med fokus på humor og grøn omstilling
2. DEC 2024 11.45

Energiselskabet OK er klar med en ny kommunikationsplatform. Med et hold af nye OK-kolleger på “Energistationen” skal danskerne vide, at OK forstår de udfordringer, der følger med omstillingen til nye energiformer. Det nye univers viderefører den humoristiske og iøjnefaldende tone, som OK er kendt for. Den grønne omstilling er ikke længere et spørgsmål om hvis, men om hvordan. Med grønne treparts-aftaler og store investeringer i bl.a. infrastruktur til el-biler er den grønne omstilling på dagsordenen hos alle danskere. Det skriver OK i en pressemeddelelse.

Meget mere end brændstof

Som Danmarks største tankstationskæde forstår OK måske bedre end nogen anden den omfattende omstilling, som forbrugerne står overfor. Mange danskere vil gerne bidrage til kampen mod klimaforandringer, men kan være usikre på, hvad de skal gøre.

Hver gang samfundet har stået overfor en transition til en ny energikilde, har OK fulgt med. Og det gør vi også i disse år, hvor elektrificeringen er massiv. De fleste danskere kender OK som et benzinselskab, der støtter sporten. Det er vi stadig, men OK er meget mere end dét; nemlig et energiselskab, der tilbyder både kendte og nye energiformer. Det vil vi gerne være endnu tydeligere omkring, og derfor lancerer vi nu vores nye kommunikationsplatform, udviklet i samarbejde med NoA. Vi kalder den ‘OK energi til alle’, siger Marianne Skaanning, der er direktør for Marketing & Digital hos OK.

- Vi holder fast i nogle essentielle elementer, så vi fortsat møder danskerne i øjenhøjde, tæt på deres hverdag og med et glimt i øjet. Men samtidig har vi ønsket at foretage nogle ændringer i takt med, at forretningen udvikler sig enormt. Vi er en af de førende leverandører af el og ladeinfrastruktur. Vi sælger varmepumper. Og det skal vores brand jo afspejle, siger Michael Lamberth, der er CCO hos OK.

Humoren består – i nye klæder

OK’s historiske reklameunivers har gjort selskabet kendt og elsket af danskerne.

Det blev bekræftet i OK og NoA’s omfattende analyse, der ligger til grund for den nye kommunikationsplatform. Analysen viste også, at når det kommer til den grønne omstilling, har danskerne mest af alt brug for hjælp til, hvad de kan gøre.

- De nye OK-kolleger på Energistationen skal hjælpe danskerne med at navigere i både de kendte og nye energikilder. OK har en masse produkter på hylderne, som kan hjælpe danskerne ind i omstillingen. Det nye univers af skæve karakterer udfolder sig dér, hvor danskerne kender OK, nemlig på tanken, eller rettere sagt, på Energistationen. Her står Energipasserne klar til at hjælpe danskerne med entusiasme, varmepumper, ladestandere eller strøm fra vedvarende energikilder og i det hele taget ‘OK energi’, forklarer senior kreativ hos &Co. / NoA Ole Hoffman og tilføjer:

- Energipasserne kender til danskernes udfordringer i den grønne omstilling og hjælper gerne med løsninger, uanset om det drejer sig om valg af grønne alternativer, ashiatsu-massage – mens elbilen lader – eller afstressende cupping med industri-støvsugeren. Med andre ord; velvære og hjælpsomhed, der giver energi til omstillingen.

Kun 1/3 af danskerne ved det

Selvom OK er et veletableret energiselskab, tænker hovedparten af danskerne “benzin”, når de tænker på OK. Kun en tredjedel opfatter OK som et energiselskab, selvom OK er en af de førende aktører på både el- og lademarkedet.

- Danmark er først grønt, når alle er med – og vi kan tage et særligt ansvar ved at hjælpe den enkelte kunde til at vælge. Vi forventer, at vi fra vores nye platform får endnu bedre muligheder for at demonstrere det, siger Marianne Skaanning.

Se OK's nye lancering her.

Tilmeld dig nyhedsbrevet