OK gentager succes: Har landets mest tilfredse elkunder
- OK holder fast i førstepladsen – og endda med en yderligere stigning i kundetilfredshed. Størstedelen af OK-kunderne angiver, at de har truffet et aktivt valg i forhold til deres el-aftale og dermed sat sig ind i, hvad de reelt har behov for. Samtidig kvitterer de for, at OK er bedst til både service- og produktkvalitet. Her er god service ved kontakt, men også den stærkeste relevante proaktivitet, sådan lyder det fra Sofie Breum, Country Manager i EPSI Rating Danmark. OK har fastholdt sin status som det selskab, der har den højeste score i kundetilfredshed på elmarkedet.
- Det skriver energiselskabet OK i en pressemeddelelse.
OK’s førsteplads er opnået med en score på 73,9 point ud af 100, hvilket er en stigning på 1,4 point i forhold til sidste år. Gennemsnittet for branchen ligger på 64,8.
Markant vækst i elkunder
Hos OK er markedsdirektør Christian Ruhe stolt af resultatet, især fordi selskabet samtidig har øget sin kundetilgang på et hårdt konkurrencepræget marked.
- Vi oplever enorm vækst og har i dag mere end 200.000 elkunder. Hver eneste dag bliver vi valgt til af kunderne. At vi er midt i en vækstrejse, hvor der er pres på telefonerne, sætter egentlig bare det flotte resultat endnu mere i perspektiv. Så det er jeg virkelig stolt over. Vi har et godt produkt, yder god, proaktiv kundeservice og tilbyder nogle brugervenlige, digitale selvbetjeningsmuligheder. Nu gælder det om at fastholde kundernes tilfredshed, siger Christian Ruhe og takker samtidig OK’s medarbejdere.
Ansvarlighed i højsædet
På EPSI’s bæredygtighedsindeks, som vurderer selskabernes ESG-indsats, fastholder OK sin førerposition. Christian Ruhe understreger, at kundernes opfattelse understøtter OK’s arbejde med ansvarlighed.
- Helt overordnet er vores mål at være danskernes foretrukne, grønne energipartner til bolig og erhverv og hjælpe vores kunder til at bruge strømmen, når den er billigst og grønnest. Heri ligger selvfølgelig, at el og e-mobilitet skal fylde langt mere i vores forretning, men også et ønske om at tage et større samfundsansvar i forhold til den grønne omstilling. Derfor er det ikke uvæsentligt, at vi rent faktisk også opfattes sådan af kunderne, siger Christian Ruhe.
EPSI-undersøgelsen for 2024 er baseret på 3.525 interviews med danske privatkunder.