DI: Hjælpepakkerne skal i spil nu

Regeringens corona-tiltag er forlænget til d. 13. april, og det der derfor nu, at hjælpepakkerne skal vise sit værd, når virksomhederne skal holdes oven vande.
24. MAR 2020 8.43

Mandag forlængede statsminister Mette Frederiksen regeringens corona-tiltag til også at gælde frem til d. 13. april. Det kom ikke som en overraskelse for nogen, men det betyder ikke desto mindre, at de hårde tider, som særligt har ramt de danske virksomheder, fortsætter. 

- Forlængelsen her var ventet, og det bakker vi op om. Førsteprioriteten er at bryde smittekæderne og redde liv. Ikke desto mindre rammer det selvfølgelig rigtig mange virksomheder og arbejdspladser hårdt, fordi indtægterne tørrer ud. Derfor gælder det om, at vi hurtigst muligt får de mange gode hjælpepakker bragt i spil, så så mange virksomheder og deres medarbejdere som muligt kan klare sig igennem krisen, siger DI’s administrerende direktør Lars Sandahl Sørensen i en pressemeddelelse. 

Ifølge Lars Sandahl Sørensen, så haster det, at hjælpepakkerne kan skærme virksomhederne for de hårde økonomiske slag: 

 - Huset brænder, og med hjælpepakkerne har vi fået lagt nogle af de brandslanger ud, som der er så akut brug for. Nu handler det om hurtigst muligt at få tryk i slangerne. Med andre ord skal hjælpepakkerne virkelig ud og virke i virksomhederne. Det haster, siger han.

DI-direktøren støtter op om regeringens tiltag, og han opfordrer alle sine medlemmer til at gøre ligeså, da det er sådan, vi bedst kommer igennem krisen. 

- I den kommende tid gælder det om at stå sammen i alle dele af vores samfund i kampen mod denne virus – og samtidig gøre det på en måde, hvor vi også har sunde virksomheder, levende forretninger og et stærkt velfærdssamfund på den anden side. Krisen er alvorlig, og det bliver dyrt for hele vores samfund. Det gælder ikke mindst, fordi vi ser præcis samme udvikling på alle Danmarks vigtige eksportmarkeder, siger Lars Sandahl Sørensen.

esl
 

This article has been automatically translated from danish.
Sign up for the newsletter